כיצד חברת שירותי הסעות עוזרת לנכים ליהנות מנסיעות?

הסוגיה כיצד לאפשר לנכים ליהנות מנסיעות עומדת במרכזם של מספר דיונים בנושאי מדיניות. אלה כוללים מנדטים מודאליים של ADA, שיפור שירותי תחבורה מסורתיים לרוכבים מבוגרים ונכים, ושימוש בטכנולוגיה כעזר לבעלי מוגבלויות.

למרות שאנשים עם מוגבלות רבים חווים מידה מסוימת של קושי תחבורה, לא ברור אם מגבלות אלו גדולות או קטנות מאלה שאין להם. הסיבה לכך היא שהגבלות ניידות הקשורות לנכות משתנות בין אנשים על סמך חומרת הליקוי, רמת ההכנסה ומאפיינים סוציו-אקונומיים אחרים.

מה ניתן ללמוד מבעלי מוגבלויות באמצעות תחבורה?


ניתן לשפר את התחבורה, אך תחום אחד שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא הפיכת החוויה לנגישה יותר עבור אנשים עם מוגבלויות.

בעולם אידיאלי בתחום הסעות נכים , כל האוטובוסים יהיו ידידותיים לכיסא גלגלים ולוחות הזמנים של הרכבות יהיו זמינים כהקלטות אודיו לנוסעים עיוורים ולקויי ראייה. אמנם היוזמות הללו התקדמו במידה מסוימת, אך נותר מקום רב לשיפור.

חוקרים מפרויקט MAPPED במימון האיחוד האירופי יצרו אפליקציית ניווט אישית כדי להפוך את הנסיעה הבאה שלך ברכבת או באוטובוס לפחות מלחיצה. הוא מצביע במדויק על מסלולים שיובילו אותך לאן שאתה צריך ללכת, מדגיש נקודות עניין לאורך הדרך ואפילו יש לו גרסת ניסיון בחינם לנגישות לכסא גלגלים. יתר על כן, משתמשים יכולים להשתמש בתכונת לוח הזמנים של הטלפון שלהם כדי לתכנן מסלול יעיל אך נוח.

האם נוכל לכלול נכים בשירותי הסעות?


התשובה לשאלה זו היא כן חד משמעית: חברות שירותי הסעות יכולות להכיל אנשים נכים בשירותי ההסעות שלהם. עם זאת, יש לציין כי אפשרות זו זמינה רק בתנאים מסוימים.

למרות שניתן להחיל שינויים סבירים בסיסיים ב-ADA במגוון מצבים, סוכנויות חייבות להכיר בכך שלנוסעים עם מוגבלויות יש צרכים ודרישות ניידות ייחודיות.

זה עשוי להיות כרוך בשינוי מסלולים כדי להפוך אותם לנגישים יותר או במתן סיוע ברכישת כרטיסים, איסוף תעריפים ושירות לקוחות. כמו כן, על כל אנשי הצוות לקבל את ההכשרה הדרושה לשירות נוסעים עם מוגבלות.

עם זאת, על מנת לעמוד בדרישות הפראטרנזיט של ADA, מערכות התחבורה חייבות להציע לכל הנוסעים הזכאים את הנסיעות המבוקשות שלהם באותו חלון זמן כפי שהתבקש. אם מערכת לא יכולה לעמוד במגבלות התקציב שלה, היא לא יכולה לסרב לשירות; במקום זאת, היא יכולה לנהל משא ומתן עם הרוכבים להזיז את הנסיעות שלהם שעה מוקדם או מאוחר מהרצוי, או להציע את כל הנסיעות באותו חלון זמן.

כיצד נוכל לעזור לנכים ליהנות מנסיעות?


על מפעילי הסעות ושאר ספקי הסעות מוטלת החובה להבטיח שכל הלקוחות, לרבות נכים, יקבלו סיוע להשלמת נסיעותיהם. זה כולל עמידה בדרישות הבסיסיות על פי חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) כגון מתן שירות הזמנת נסיעות, הנגשת אוטובוסים וכלי רכב, וליידע את הנוסעים על אפשרויות הניידות העומדות לרשותם.

חלק מהערים מספקות שירות פאראטרנזיט של ADA באמצעות כלי רכב בבעלות המערכת, בעוד שמערכות אחרות מתקשרות עם ספקים פרטיים או מפעילי מוניות כדי לספק הסעות מיוחדות. למרות שאפשרויות אלה יכולות להועיל לחלק מהמטיילים, ייתכן שהן לא תמיד זמינות ולעתים קרובות אינן יכולות לעמוד בתקני נגישות ADA.

קהילות רבות הקימו ספקי תחבורה מבוססי קהילה כדי לסייע לאנשים עם מוגבלויות או לאלה שכבר לא נוהגים. תוכניות אלה כוללות בדרך כלל שוברים שנרכשו מסוכנות נותנת חסות, אשר ניתן להשתמש בהם כדי לנסוע באוטובוסים ושירותי תחבורה אחרים בתוך הקהילה. על ידי מתן למטיילים אמצעים אמינים יותר להתנייד בעיר, לשירותים אלה יש פוטנציאל לשפר את איכות חייהם.

מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לאנשים עם מוגבלויות ליהנות מנסיעות?
אזורים רבים מתגאים במגוון מערכות תחבורה מבוססות קהילה המספקות גישה חיונית לבעלי מוגבלויות שיכולים להשתמש בהן. אלה עשויים לכלול ספקי פארטרנזיט של ADA, סוכנויות תחבורה ציבורית, ארגוני שירות חברתיים ואנושיים או אפילו ארגונים עירוניים.

מחקר מגלה שאנשים עם מוגבלות בדרך כלל נוסעים פחות וחווים יותר בעיות ניידות מאשר האוכלוסייה הכללית; עם זאת, לחלק ניכר מהאמריקאים עם דיווח עצמי על מוגבלויות אין גישה לתחבורה ציבורית או לשירותי פאראטרנזיט של ADA (BTS, 2002). לפיכך, ויכוחי מדיניות מסורתיים הסובבים סביב מנדטים מודאליים של ADA מחטיאים את המטרה בכל הנוגע לטיפול במכשולי נסיעות משמעותיים יותר איתם מתמודדים אנשים אלה.